Hvordan kan vi hjelpe?

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på mange av de vanlige spørsmålene vi mottar. Du finner er informasjon om frakt her, angrerett her og vilkår for bruk her.

Bestilling

Hvor er ordren min?

Du finner en status på ordren din ved å logge inn på kontoen din. Der finner
du også sporingsnummeret til pakken din dersom den er sendt. Du vil motta en e-post med sporingsnummer når pakken blir sendt fra oss.

Dersom du ikke har mottatt e-post fra oss etter du har lagt inn bestilling, vennligst sjekk søppelpost.

 Vi minner også på at noen av varene er forhåndsbestilling. Da vil varen bli sendt når den ankommer lageret vårt.

Har bestillingen gått igjennom?

Hvis bestillingen har gått igjennom mottar du en ordrebekreftelse på mail. På kontoen din i nettbutikken kan du også se ordren din.

Har du ikke mottatt ordrebekreftelse? Sjekk søppelposten, ellers kontakt oss i skjemaet nedenfor så kan vi hjelpe deg.

Kan jeg endre eller kansellere bestillingen min?

Du kan ikke selv endre bestillingen din etter den har blitt gjennomført i nettbutikken. Vi kan hjelpe deg med å endre størrelse, farge eller fjerne noe fra ordren HVIS den ikke har blitt håndtert og sendt fra lageret vårt.

Noe på bestillingen min var utsolgt, hva skjer da?

Ups, da har det skjedd en feil i lagersystemet vårt, noe som kan skje en sjelden gang. Dersom du har fått e-post om at noe er utsolgt blir det fjernet fra ordren din. Dersom du har flere varer i bestillingen, blir de sendt til deg. Dersom du bare hadde bestilt den varen som var utsolgt, blir hele bestillingen kansellert.

Kan jeg reservere et produkt?

Nei, dessverre kan du ikke det. Du må legge inn en ordre for å være sikker.

Levering

Hvor lang er leveringstiden?

Normalt tar leveringen mellom 1-5 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. Du får en mail med sporingnummer når pakken sendes. I perioder med ekstra stor pågang kan det ta noe lenger tid - både fra vår og posten sin side.

Ordre som inneholder interiørvarer kan ta 2-4 dager lengre. Vi ønsker å pakke den ekstra godt slik at den kommer trygt frem til deg :)

Om du ikke har mottatt din levering etter 12 dager er du selv ansvarlig for å ta kontakt med oss på tlf eller mail.

Jeg rekker ikke hente ordren i åpniningstiden, hva gjør jeg?

Vi kan dessverre ikke legge pakker til henting andre steder. Ordre kan kun hentes i vår butikk i åpningstiden. Dersom du ikke rekker innom i åpningstider, ta kontakt med oss slik at du kan betale frakt og at orden kan sendes.

Kan dere sende to bestillinger i samme pakke?

Vi kan hjelpe deg med å sende to bestillinger sammen og fjerne frakten på den ene ordren HVIS ordrene ikke har blitt håndtert og er sendt fra lageret vårt.

Retur

Hvor lenge kan jeg returnere?

Fra du mottar varene, i butikk eller per post, har du 14 dager der du kan returnere varene.

Hvordan får jeg returetikett?

Du kan bestille returetikett hos posten ved å gjøre følgende.

Skriv ut returetikketen og lim på pakken, eller ta med QR-koden til postkontoret der de printer den ut for deg.

Bruk av våre returetiketter koster 89,- og blir lagt til når returen behandles. Denne prisen gjelder ikke ved retur av møbler og lamper

Les mer om retur her.

Kan jeg levere returen i butikken deres? Koster det noe?

Selvfølgelig kan du det. Det er helt gratis!

Har dere fått returen min?

Dersom du benytter deg av våre returetiketter, vil du då et sporingsnummer på e-post. Der kan du se om pakken har blitt utlevert til oss.

Hvorfor har ikke returen blitt kreditert enda?

Fra vi mottar returen din kan det ta opptil 14 virkedager før den blir behandlet. Når den er behandlet vil du motta en e-post med bekreftelse.

Hvorfor er ikke hele beløpet kreditert?

Når du bruker vår returetikett koster det 89,-. Dette beløpet blir ikke kreditert. Det samme gjelder dersom det er en uavhentet pakke, da vil det trekkes et gebyr på 250,-.

Bytting

Jeg må ha en annen størrelse, hva gjør jeg?

Da legger du inn en ny bestilling i nettbutikken på ønsket størrelse. Når du kommer til handlekurven, legg til en kommentar der du spesifiserer at det er et bytte av varen med ordrenr på tidligere ordre. Vi spanderer frakten når det er bytte av størrelse eller farge på produkt, der det er lik pris. Frakten blir fjernet når ordren blir behandlet.

Varen du ikke skal ha returnerer du som normalt.

Hvorfor må jeg betale to ganger når jeg skal bytte?

Når du legger inn en ny bestilling blir varen reservert til deg og du får den så fort som mulig. Dersom du bruker klarna kan du velge å betale etter 14 dager.

Reklamasjon eller feil

Det er en feil på varen jeg har mottatt, hva gjør jeg?

Send forklaring og bilde av feilen til oss på support@hosjosefine.no. Dersom du legger ved forklaring, bilde og ordrenr til oss har vi informasjonen vi trenger og det går raskere for oss og deg :)

Jeg har fått feil vare, hva gjør jeg?

Vi beklager så mye for feilen! Send en e-post til oss her også kan vi fikse opp i det så fort som mulig. Husk å legge ved ordrenr. og forklaring så går det raskere for oss og deg når vi har all informasjon :)

Det er alarm på varen min, hva gjør jeg?

Vi beklager så mye for dette, av og til kan det gå litt fort i svingene. Ta kontakt med oss her og spesifiser vare og størrelsen din. Ikke forsøk å ta av alarmen selv, da kan varen bli ødelagt!

Gavekort

Hvor bestiller jeg gavekort?

Gavekort bestiller du her! Du vil motta det på e-post når ordren behandles.

Hvor lenge er gavekort gyldig?

Gavekortene du bestiller i nettbutikken er gyldig i 3 år. Gavekort som er kjøpt i butikk er kun gyldig i 1 år.

Jeg har fått gavekort kjøpt i nettbutikken, kan jeg bruke det i butikk?

Nei. Gavekort kjøpt i nettbutikken kan kun brukes i nettbutikken.

Jeg har fått et gavekort kjøpt i butikk, kan jeg bruke det i nettbutikken?

I utgangspunktet, nei. Dersom du ikke har muligheten til å komme innom i butikken kan vi finne en løsning. Ta kontakt med oss her.

Ta kontakt

Fikk du ikke svar på det du lurte på?