Retningslinjer for frakt


Retur

Du har 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen(e). 
Det koster 89,- å benytte seg av vår returetikett.

Ved retur vennligst følg våre returinstruksjoner. Produktene skal returneres godt innpakket, i original emballasje i ubrukt og salgbar stand. Det er viktig at varen(e) må komme uskadd tilbake til oss for at vi skal kunne refundere beløpet for varen(e) og vi ber derfor om at varen(e) pakkes like godt som når de ble mottatt, slik at de er beskyttet under transport. Dette er spesielt viktig med varer som er knusbare (glass o.l).

Returinstruksjon:

  • Gå inn på https://retur.bring.no/?q=20016236943 (vår returkode er: 20016236943, om den ikke fylles ut automatisk)
  • Fyll inn navn, adresse og e-post.
  • Skriv ditt ordrenr (eks: NO12345) i referanse feltet (viktig)
  • Trykk “Lag returetikett”.
  • Print så ut returetikett eller ta med deg QR-koden på kvitteringen til Posten og de printer ut etiketten for deg.

Returetikken må printes ut og limes på pakken som skal i retur. Pakken leveres på nærmeste post-i-butikk. Merk at returen leveres til Posten/Bring og IKKE Post Nord.

NB! Dersom du velger en annen forsendelsesmetode og/eller ikke bruker anbefalt retursystem hos oss, må du selv dekke hele returkostnaden.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at varer som øredobber, strømpebukser, bikinier, undertøy ikke kan returneres/byttes.

For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du ta kontakt med Klarna eller logg inn på www.klarna.no. Her kan du i tillegg få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon. Kunden er selv ansvarlig for eventuelle purregebyr. 

Bytte av varen

Ved bytte av størrelse eller farge på varen tilbyr vi gratis frakt til deg på ny ordre. Du betaler returfrakt som normalt på varen som returneres.

Slik bytter du:
1. Returner varen slik som beskrevet ovenfor.
2. Legg inn en ny ordre på varen i ønsket størrelse/farge.
3. Legg ved en kommentar i kassen der du spesifiserer at det er et bytte av varen med ordrenr på tidligere ordre.
4. Fullfør kjøpet på normal måte.

Når vi behandler ordren din vil vi fjerne frakten. Vi gjør oppmerksom på at bytte kun gjelder samme vare i annen størrelse eller farge, der prisen er lik.  

Har du spørsmål? Ta kontakt med kundeservice: support@hosjosefine.no.

Levering

Behandlingstiden på ordre er 1-3 virkedager. Normalt tar leveringen mellom 1-5 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. Om du ikke har mottatt din levering etter 12 dager er du selv ansvarlig for å ta kontakt med oss på tlf eller mail. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre - både fra vår side og posten. OBS! Ordre som inneholder interiør kan behandlings-/leveringstiden forlenges med 2-4 dager.

Du har 7 dager på å hente pakken din på valgt utleveringssted. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og pakken returneres til oss vil du bli fakturert med et gebyr på 250,- for fraktkostnaden. Du kan kostnadsfritt forlenge hentefristen til 14 dager i Posten-appen.

Ekspresslevering
Dersom du benytter deg av ekspresslevering som en ekstra tjeneste, vil vi informere om at denne kostnaden ikke blir refundert ved eventuell retur av vare(r) hvor dette er benyttet.

Undersøkelse av varen
Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun undersøker at mottatte varer samsvarer med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis det er mangler eller skader oppstått under transport, må dette informeres om til selger innen 7 dager fra pakken er hentet ut. 

Emballasje

Produktet kan være innpakket i gjenbrukt emballasje da vi prøver å redusere unødvendig avfall og ha et fokus på miljø.